Jak jsme si užili slavnostní předávání nových strojů
Na konci minulého roku jsme zvítězili v soutěži, kterou vyhlásila slovenská Národná dialničná spoločnosť. Prodali jsme tak najednou deset nových strojů z řady Refrom Metrac H7 RX. A nyní, v únoru letošního roku, přišel čas jejich předávání novým majitelům.
Byl z toho malý rituál
Předávání strojů probíhalo na SSÚD Bratislava. Tady se sjeli vedoucí pracovníci Národné dialničné spoločnosťi, zástupci všech dálničních středisek, a také zástupci společnosti TopKarMoto.
Předávání tak velké sady nových strojů má vždy svůj specifický styl a průběh. Víme to, neděláme to poprvé. V hlavní roli jsou tu stroje a jejich profesionální a amatérští fotografové. Nejdůležitější je proto vybrat to správné místo, něco jako catwalk, kde by to strojům opravdu slušelo. Je to zajímavé, jak se množství umí proměnit na kvalitu. Když dobře prezentujete jeden stroj, může to být krásné, ale když jich vyskládáte vedle sebe deset, něco se změní. Pohled na to množství, na ty barvy, na tu rozpohybovanou a vytvarovanou hmotu, promění přímočarou krásu na silný emoční zážitek. A tak tomu bylo i tady v Bratislavě.
Počáteční ostýchavost hostů opadla ihned po té, co uviděli tu dlouhou lajnu vystavených strojů. Lidé se rozešli po ploše a snad téměř každý si vytáhl svůj mobil, aby si ten vizuálně působivý obraz vyfotil nebo natočil. Řidiči z jednotlivých dálničních středisek chodili okolo strojů jak mlsní kocouři a zkoušeli tipovat, který z nich pojede za chvíli tam k nim, tam do Martina, Trnavy, Prešova, Galanty, Nové Baně, Zvolenu, Mengusovec, Košic.
O tom, kam který stroj pojede, věděl nejvíc Norbet Havran, který za TopKarMoto vedl předávací a administrativní proceduru. Odbavování a předávání nových strojů probíhalo hladce, ale nijak zvlášť rychle. Obsluhy strojů a vedoucí středisek bylo totiž potřeba důkladně seznámit s ovládáním, s nastavením a s údržbou nových strojů. To měl na starosti Pavol Belan, náš servisní mechanik.
A zítra už bude obyčejný pracovní den
Stroje značky Reform se používají v Národné dialničné spoločnosťi už řadu let. Nejčastěji je tu nasazují na údržbu a mulčování náspů kolem rychlostních komunikací. Řidiči je proto dobře znají a na stroje z řady Metrac H7RX se už hodně těšili. Ani nám to nemuseli říkat. Ta upřímná radost, když si přebírali nové stroje, jim byla vidět na očích. Do práce se s novými Reformy pustí hned na jaře. A budou jí mít dost a dost. Slovenská dálniční společnost se totiž stará o údržbu více jak 39 miliónu čtverečních metrů ploch lemujících dálnice a rychlostní silnice na Slovensku.