Tzv. Ad-Blue, případně SCR systémy, mají za úkol na naftových motorech pomáhat snižovat emisní hodnoty a tím dodržovat evropské i světové emisní normy.
Tzv. Ad-Blue, případně SCR systémy, mají za úkol na naftových motorech pomáhat snižovat emisní hodnoty a tím dodržovat evropské i světové emisní normy.
V současné době jsou tyto systémy v kombinaci používání tzv Ad-blue kapaliny (jinak „ močoviny“) a DPF filtrů.
Výrobci motorů však mají povinnost zamezit provoz na strojích, kde tento systém nefunguje správně. Proto je kvalita Ad-Blue zcela zásadní a průběžně dochází k měření její kvality a tím i účinnosti.
Aby byly zachovány všechny její důležité vlastnosti, nesmí být kontaminována nečistotami, případně jinou chemickou látkou.
Proto jsou v těchto systémech užívány kvalitní filtrační materiály.
Jednoduchý přehled používaných filtrů pro konkrétní stroje PistenBully a Reform podle typu stroje:
PistenBully 100 | |
PistenBully 400, 600 | 5303604/UF101, VF106 |
Reform Metrac H | |
Reform Mounty |
Filtr AdBlue UF106 | ø 43 mm, v 68 mm |
---|